مقالات مقالات .

مقالات

سابسیژن بهتر است یا میکرونیدلینگ

2- برای انجام سابسیژن و میکرونیدلینگ، ظاهر جای جوش را زخمی می‌کنند. با این کار، بافت اسکار شکسته می‌شود و کلاژن‌سازی بهبود می‌یابد.
3- در میکرونیدلینگ از یک قلم استفاده می‌شود که حاوی چندین سوزن نازک و ریز است. اما در سابسیژن از یک سوزن درجه بزرگ استفاده می‌شود.
4- میکرونیدلینگ در چندین عمق و سرعت انجام می‌شود؛ در حالی که تزریق سابسیژن در زاویه ها و عمق‌های مختلف صورت می‌گیرد.
5- آسیبی که توسط سوزن‌های میکرونیدلینگ به اپیدرم پوست وارد می‌شود بیشتر از سابسیژن است.
6- دوره بهبودی میکرونیدلینگ طولانی‌تر از سابسیژن است.
7- معمولامیکرونیدلینگ برای درمان اسکارهای سطحی، خطوط ریز و هایپوپیگمنتیشن موثر است؛ اما برای درمان جای جوش‌های عمیق‌تر مانند جای جوش‌های واگنی از سابسیژن استفاده می‌شود.
8- نتایج سابسیژن سریع‌تر از میکرونیدلینگ ظاهر می‌شوند.
9- هزینه سابسیژن و میکرونیدلینگ متفاوت است.
10- کانال‌هایی که به وسیله سابسیژن در بافت جای جوش ایجاد می‌شوند، بزرگتر از روش میکرونیدلینگ هستند. در میکرونیدلینگ سوراخ‌های ریزی به وجود می آیند و از طریق تحریک بافت زیرین پوست، فرایند بازسازی و تولید کلاژن را سرعت می‌بخشند.
11- سابسیژن به کمک موادی انجام می‌شود که در تمام عمل‌ها استفاده می شوند. از جمله این مواد می‌توان به سوزن، سرنگ، سالین و لیدوکائین اشاره کرد. اما در میکرونیدلینگ به قلم میکرونیدلینگ، سری سوزنی یکبار مصرف استریل و پوشش محافظ برای دستگاه نیاز است.
12- معمولا در هر دو روش عارضه خاصی به جز تورم، قرمزی و کبودی در ناحیه موردنظر وجود ندارد. این علائم هم بعد از چند روز برطرف می‌شوند.
با توجه به مواردی که گفتیم می‌توانید پاسخ سوال « سابسیژن یا میکرونیدلینگ کدام بهتر است؟ » را پیدا کنید.

ترکیب سابسیژن و میکرونیدلینگ
ترکیب سابسیژن و میکرونیدلینگ یک روش موثر برای رفع جای جوش، اسکار، نواقص پوستی، خطوط ریز، علائم پیری پوست و... است. گاهی اوقات برای بهره مندی از مزایای این دو روش، از ترکیب آنها استفاده می‌کنند.

گوشت اضافه بعد از سابسیژن
یکی از مسائلی که ممکن است بعد از سابسیژن به وجود آید، گوشت اضافه است. شاید علت ایجاد این ضایعات پوستی، تزریق سوزن یا از بین بردن بافت‌های پوستی باشد. معمولا این ضایعات به صورت خوردگی، قرمزی یا پف‌کردگی دیده می‌شوند. اما بعد از گذشت چند روز به صورت خودبخود از بین می‌روند. اگر این اتفاق نیفتد، باید به پزشک مراجعه کرد.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۹:۴۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)